Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014

Τo τέλος του Social Media Manager


Πολλά άλλαξαν από την εποχή που ο social media manager ήταν ο τελευταίος τροχός του marketing ή ακόμα και του I.T. department, συνήθως ένας 20something που πόσταρε μοντέρνες και χαριτωμένες ατάκες. Από τη στιγμή που μπήκε στο παιχνίδι η διαφήμιση, τα brands επενδύουν σημαντικά ποσά για την επικοινωνία τους και κάθε agency που σέβεται τον εαυτό του και τον πελάτη του, οφείλει να δημιουργεί ποιοτικό και καλά μελετημένο περιεχόμενο.
Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι κάθε post στα social media πρέπει να είναι ένα κομμάτι ενός συνόλου με συνοχή, στο πλαίσιο μιας καλά δομημένης επικοινωνιακής στρατηγικής. Και για να έχει τα επιθυμητό αποτελέσματα, πρέπει να δουλέψει μια ολόκληρη ομάδα έμπειρων επαγγελματιών διαφόρων ειδικοτήτων. Από τον community manager που θα παρέχει τις κατευθυντήριες γραμμές σε συνεννόηση με τον πελάτη, μέχρι τον δημιουργικό που θα βρει το κατάλληλο creative concept για να ‘ντύσει’ και να αναδείξει τα μηνύματα του εκάστοτε brand. Από τον copywriter που θα γίνει η ‘φωνή’ του brand, μέχρι τον graphics designer που θα επιμεληθεί εικαστικά την εικόνα του, βάζοντας την προσωπική του σφραγίδα στο περιεχόμενο (branding). And last but not least, χρειάζεται πάντα ένας advertising specialist, που θα φροντίσει όλος αυτός ο κόπος να μην πέσει στο κενό, αλλά να φτάσει στα μάτια των κατάλληλων ανθρώπων.
Συγχρόνως, τα social media έχουν καταστεί ένα ισχυρό όπλο των καταναλωτών, οι οποίοι απαιτούν μια ισότιμη σχέση με τα brands που μπαίνουν στη ζωή τους. Πάνε οι εποχές που περίμεναν στην αναμονή της τηλεφωνικής γραμμής, για να μιλήσουν με κάποιον από το Customer Service. Όταν υπάρχει η εύκολη λύση του post και του comment, το social account γίνεται βασικός δίαυλος επικοινωνίας με το κοινό και ο community manager πρέπει να είναι εξπέρ στην επικοινωνία και στην τέχνη του engagement, για να αποφεύγονται κρίσεις και να διαφυλάσσεται η αξιοπιστία και το κύρος του brand που εκπροσωπεί. Επιπλέον, πρέπει να έχει τις απαραίτητες γνώσεις ώστε να αξιολογεί την απόδοση της δουλειάς που κάνει η ομάδα του και να τη μεταφράζει στον πελάτη με συγκεκριμένα στοιχεία (social listening & insights analysis). Με λίγα λόγια, πρέπει να αποδεικνύει συνεχώς ότι η δουλειά του φέρνει αποτελέσματα.
Τα πράγματα δεν είναι πλέον καθόλου εύκολα για τους social media ‘specialists’. Όση άγνοια κι αν έχει ο πελάτης, είναι σε θέση να βλέπει, να συγκρίνει και να διακρίνει τη διαφορά ανάμεσα σε μια απλή παρουσία στo Facebook και σε μια πραγματικά επαγγελματική δουλειά που φέρνει απτά αποτελέσματα. Ίσως ακόμα δεν καταλαβαίνει τα πάντα, αλλά σίγουρα έχει αρχίσει να υποψιάζεται ότι τα social media είναι το ‘χρυσό αβγό’ και πρέπει να το προσέχει, για να μην του σπάσει…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου