Τρίτη, 4 Νοεμβρίου 2014

Τι κάνει ένας community manager

Εύκολα θα μπορούσαμε να πούμε πως ζούμε την αποκορύφωση του digital, σε μία ηλεκτρονική εποχή που όλα γύρω μας κινούνται στους ρυθμούς των social media. Για να προλάβουμε αυτούς τους ρυθμούς, οι οποίοι χαρακτηρίζονται από τις ραγδαίες αλλαγές και τις απρόοπτες εξελίξεις, χρειαζόμαστε άτομα με την κατάλληλη κατάρτιση και εμπειρία.
Αναφερόμενοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κρίνεται πλέον απαραίτητο ένα άτομο που θα διαχειρίζεται λογαριασμούς σε κάθε είδους social media ( Facebook, Twitter, Instagram κ.ά.). Όταν όμως μιλάμε για διαχείριση εννοούμε μία πληθώρα από tasks που πρέπει να φέρει εις πέρας ένας Community Manager.
Ενδεχομένως, η δουλειά ενός Community Manager να φαντάζει σε ορισμένους ως κάτι απλό, όμως κάθε άλλο… Δε θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε πως ο manager αυτόςαποτελεί την εικόνα του brand. Ειδικά εάν αναλογιστούμε πως το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου του το αξιοποιεί για να κάνει έρευνα, να βρίσκει και να δημιουργεί ποιοτικό περιεχόμενο. Περιεχόμενο, το οποίο θα εμπλουτίσει τις σελίδες των brands που έχει αναλάβει να διαχειρίζεται.
SM Cost
Από τις αρμοδιότητες του δε λείπουν η στενή παρακολούθηση της σελίδας, η ανάλυση στατιστικών, η επικοινωνία με το κοινό αλλά και η επίλυση τυχόν κρίσεων. Ενώ, εξίσου σημαντική είναι και η παρακολούθηση του ανταγωνισμού. Ο συνδυασμός αυτών των παραμέτρων είναι ο ορισμός της δημιουργίας ενός άρτιου, δημιουργικού και ανταγωνιστικού content για τη σελίδα ενός brand. Συμπεραίνουμε λοιπόν, πως η ανάπτυξη περιεχομένου δεν είναι εύκολη υπόθεση.
Αρκεί να θυμόμαστε, πως το content είναι το κλειδί σε όλη την digital παρουσία ενός brand. Όχι μόνο καθορίζει το brand awareness και το brand engagement, αλλά φυσικά και το μέγεθος των conversions. Ουσιαστικά, πρόκειται για το άλφα και το ωμέγα της πορείας που θα διαγράψει ένα brand και της θέσης που θα λάβει στο μυαλό και στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Επομένως, η επιλογή και η δημιουργία του σωστού content είναι δικαίως το πιο χρονοβόρο κι απαιτητικό task ενός Community Manager.
It’s official… content is the king!