Κυριακή, 12 Ιανουαρίου 2014

Το Facebook θα αποσύρει σύντομα τον τύπο διαφημίσεων Sponsored Stories. Μη χαίρεστε...

Τα διεθνή Μ.Μ.Ε. τεχνολογικού τύπου έχουν «πάρει φωτιά» μετά τη δήλωση του Facebook πως από τις 9 Απριλίου και έπειτα αποσύρει τον τύπο διαφημίσεων με την ονομασία Sponsored Stories. Για όσους δε γνωρίζετε, πρόκειται για τις διαφημίσεις τις οποίες βλέπουν οι χρήστες με την ένδειξη «ο τάδε έκανε like στη σελίδα τάδε» ή «ο τάδε σχολίασε την τάδε δημοσίευση». Διαφημίσεις, δηλαδή, οι οποίες αξιοποιούν το word of mouth των χρηστών και να ικανοποιήσουν τους διαφημιστές, οι οποίοι φυσικά θα φέρουν έσοδα στο Facebook.


Σε κανένα χρήστη δεν αρέσει να τον εκμεταλλεύονται διαφημιστικά, άρα αυτή τη στιγμή θα πρέπει να χαιρόμαστε με αυτή την απόφαση του Κοινωνικού Δικτύου. Ή μήπως όχι; Σίγουρα όχι, αφού η απόφαση του Facebook να αποσύρει το συγκεκριμένο τύπο διαφημίσεων λόγω μιας παλαιάς δικαστικής διαμάχης, δεν αλλάζει και πολλά στα όσα ήδη γνωρίζουμε. Και εξηγούμαι.
Το Facebook πολύ έξυπνα ενσωματώνει το κοινωνικό πλαίσιο των Sponsored Stories σε όλες τις υπόλοιπες διαφημίσεις του. Αυτό σημαίνει πως θα συνεχίσουμε να βλέπουμε διαφημίσεις του τύπου «ο τάδε έκανε like στη σελίδα τάδε» και «ο τάδε σχολίασε την τάδε δημοσίευση», με τους διαφημιστές να έχουν πιο εύκολο έργο στη δημιουργία τους μετά την 9η Απριλίου.
Αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάτε, είναι πως έχετε τη δυνατότητα να εξαιρεθεί το όνομα σας από τέτοιου είδους διαφημίσεις, ώστε οι φίλοι σας απλώς να αντικρίζουν την ένδειξη «Sponsored» και όχι την ένδειξη πως εσείς κάνατε like ή αφήσατε σχόλιο σε μία δημοσίευση. Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσα από τη σελίδα των ρυθμίσεων σας, επιλέγοντας «Κανείς» στην επιλογή «Να συνδέονται οι κοινωνικές μου δραστηριότητες με διαφημίσεις για».