Σάββατο, 30 Μαρτίου 2013

Ειναι αληθεια οτι το Facebook σκοτωνει το blogging?


Επίκαιρο ερώτημα.
Σαν ξεκίνημα μπορώ να πω ότι στον κόσμο αρέσει να δημοσιεύει. Ναι, μπορείς να το διαπιστώσεις από την πρώιμη εποχή της ανθρωπότητας, τότε που ο άνθρωπος αποτύπωνε την καθημερινότητα του σε τοιχογραφίες. Πόσες και πόσες έχουν ανακαλυφθεί σε αρχαία σπήλαια.
Στη σημερινή εποχή ο κόσμος δημοσιεύει φωτογραφίες, κείμενα, videos κυρίως στο facebook είτε στα blog τους.
Το twitter σε αφήνει να γράψεις ιστοριούλες με 140 γράμματα και το myspace για δημοσίευση μουσικής και video. Το linkedin αφορά επαγγελματικές δημοσιεύσεις… . Το WEB έχει γίνει η μεγαλύτερη μηχανή δημοσίευσης και photocopying στον κόσμο χωρίς προηγούμενο.
20 χρόνια πριν για να δημοσιεύσεις ένα άρθρο ή ένα βιβλίο ήταν μια επίπονη διαδικασία που λίγος κόσμος ήταν διατεθειμένος να ξεκινήσει μιας και το web ήταν στα εργαστήρια των Πανεπιστημίων και κανείς δεν είχε πρόσβαση. Στην δεκαετία των 90's τα blogs εμφανίστηκαν με την πολύ απλή μορφή τους, text based δηλαδή. Όμως εξελίχθηκαν σε multimedia πλατφόρμες όπου μπορούμε πλέον να βάλουμε video απο το youtube, παρουσιάσεις απο το slideshare, φωτογραφίες απο το flickr και τόσα άλλα.
Το Facebook, ο γίγαντας των social media, από τότε που ξεκίνησε έχει εξελιχθεί σε ένα multi-media rich social networking portal όπου μπορείς να καλέσεις όλους σου τους φίλους και να μοιραστείς πολύ απλά την κάθε ιστορία σου. So dead easy, και αυτό είναι που θέλουν οι περισσότεροι, ένα απλό εργαλείο χωρίς να αναγκάζονται να ασχοληθούν με plugins ή διάφορα widgets. Σωστά..; Η δημιουργία και η συντήρηση ενός blog φαντάζει κόλαση από αυτό το απλό login τους στο Facebook.
Έρευνα της Nielsen έδειξε πως το traffic του WordPress και του Blogger, οι δυο μεγαλύτερες πλατφόρμες, είναι σε στασιμότητα, ενώ το traffic του Facebook και του twitter είναι σε ανοδική πορεία συνεχώς…
Οπότε το ερώτημα παραμένει. Άραγε το Facebook σκοτώνει τα Blogs;
Όπως είπαμε ο κόσμος δεν θέλει να σπαταλά χρόνο στη δημιουργία κάποιου blog και στην συντήρηση του εκτός αν είναι παθιασμένος με κάποιο αντικείμενο… Αυτό που βλέπουμε όμως είναι η εξέλιξη του blogging σε διάφορα channels και διάφορες πλατφόρμες ενδιαφέροντος. Παράδειγμα το personal branding. :-)
Έχουμε μεγάλα παραδείγματα απο τα power blogs.
Όπως το Satorialist που ασχολείται με μόδα, το Huffington Post που ασχολείται με πολιτική, το Engadget με θέματα τεχνολογίας και φυσικά το Mashable με τα νέα απο τη social media σκηνή και όχι μόνο.
Αυτά τα digital power blogs είναι γνωστά και φυσικά όχι μέσα απο το facebook….                                          
Σίγουρα το blogging θα συνεχίσει να υπάρχει, όμως θα εξελίσσεται  συνεχώς, κάτι το οποίο είναι εντελώς φυσιολογικό.